środa, 26 czerwca 2013

Star W25 Kabina w kolorze niebiesko-białym - PJS

Star W25 - PJS


Model Stara W25 wykonałem z zestawu żywicznego, wydanego przez manufakturę PJS, którego opis znajdziecie tutaj. Prace nad modelem zacząłem od oczyszczenia wszystkich części z nadlewek. Niektóre miejsca wymagały szpachlowania i wyszlifowania. Przy budowie modeli bardzo pomocna okazuje się mini szlifierka, dzięki niej w miarę szybko i w prosty sposób poradzimy sobie z obróbką żywicznych części. Gdy wszystkie elementy zestawu miałem już obrobione i wyszlifowane zabrałem się za malowanie, ale przed tym odtłuściłem wszystko w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń. Czynność ta ma na celu usunięcie tłustego rozdzielacza do form. Bez tego zabiegu  podczas malowania może się okazać, że farba po prostu nie będzie kryć malowanej powierzchni. Prace malarskie zacząłem od pomalowania podwozia. Ramę wraz z blokiem silnika i kołami pokryłem czarnym matem, zaś kabinę wraz z wnętrzem, mocowanie koła zapasowego oraz wywrotkę pomalowałem szarym podkładem. Po wyschnięciu farby pokładowej pomalowałem model właściwymi kolorami. Kabinę prysnąłem niebieskim Motipem a wywrotkę szarym. Krawędź dachu zamaskowałem taśmą Tamiya i pomalowałem kolorem białym. Następnie nałożyłem kalkomanię na atrapę silnika, przykleiłem elementy fototrawione, a następnie wszystkie części modelu pokryłem lakierem bezbarwnym. Szyby wykonałem z cienkiej przeźroczystej pleksi i wkleiłem przy pomocy przeźroczystego kleju żywicznego. Pomalowałem jeszcze koła i praktycznie prace malarskie były ukończone. Model skleiłem w jedną całość przy pomocy kleju cyjanoakrylowego i żywicznego.
Polecam wszystkim Model Stara W25 z PJS. Uważam, że jest to pozycja obowiązkowa, której nie może zabraknąć w kolekcji modeli z okresu PRLu.

Model posiada światła i kierunkowskazy wykonane z przeźroczystej żywicy.


 Tylne światła wymagają domalowania pomarańczowych kierunkowskazów.



Felgi pomalowałem w kolorze ciemnoszarym, ale w oryginale były malowane również farbą podkładową w kolorze ceglastym.


Wywrotka jest ruchoma. po jej podniesieniu uwidacznia się koło zapasowe i pozostałe części ramy.


Niektóre części fototrawione przykleiłem na kleju modelarskim RedQ.

1 komentarz: